Aktuális | Történet | Elmélet | SNB Szövettség | Trükkök | Versenyek | Adattár | Apró | Pályák | Képtár | Fórum | Kapcsolat |




















email:
jelszó:
 
[regisztráció]
[elfelejtetted a jelszót?]

FRONTSIDE RODEO 540

A félcsőben végrehajtott forgások kicsit különböznek az olyanoktól, amelyeket kidobó segítségével hajtasz végre. Ha kidobóról nyomatsz egy 360-ast például, az úgy néz ki, hogy elugrasz, elindulsz előre a levegőben, fordulsz háromszázhatvan fokot, aztán arccal előre landolsz. A félcsőben ez teljesen máshogy néz ki. Ha 360-at fordulsz a félcsőben, akkor switchbe érkezel, vagyis pont ellentétesen, mint amilyen az alapállásod. Ha 540-et csinálsz, akkor nem változik az állásod. A félcsőben egyaránt lehet frontside és backside forgásokat is csinálni és az sem igazán számít, hogy a frontside, vagy a backside falról nyomod az ugrást. Ha Frontside 360-ast csinálsz a frontside falról (vagyis arról, amelyik felé rendes alapállásban – tehát nem switchben – közelítesz), az nem valami stílusos. Általában akkor van csak szükség rá, ha a másik falra switchben akarsz felmenni. A félcsőben végrehajtott Frontside 540 tulajdonképpen a kidobó segítségével végrehajtott Frontside 360-nak felel meg. Ez a trükk tulajdonképpen a félcsőben való pörgés egyik alappillére, amit mindenképpen rendesen meg kell tanulnod, mielőtt bonyolultabb forgásoknak esel neki.

Lépésenként

  1. A frontside fal megközelítése
    Maradj alacsonyan és lazítsd el az izmaidat, a csípőd és a vállaid a deszkád orra felé mutassanak. Mint minden trükknél, itt is nagyon fontos, hogy mikor a fal felé közelítesz, ne a deszka élén menj, mert ezzel jelentősen lecsökkentenéd a sebességed. Mikor a falhoz érsz, ne egyenesen menj fel, a deszkád és a fal szöget zárjon be! A falra a csípőddel nyomd fel magad, végig maradj alacsonyan!
  2. A fal elhagyása
    Miközben a fal teteje felé közelítesz, kezdd el fordítani a fejed és a vállaidat. Fontos, hogy itt már ne tartsd a vállaid a tested mellett, nyugodtan nyiss ki és kezdd el fordítani őket. Abban a pillanatban, ahogyan a deszka elhagyja a falat, már fordíthatod is. Közben nézz abba az irányba, amerre fordulsz, ez megkönnyíti az egyensúly megtartását és segíti a biztonságos leérkezést. Amikor már teljesen elhagytad a csövet, nincs más dolgot, csak fenntartani a pörgést. A fejedet folyamatosan fordítsd a forgás irányába, a kezeidet pedig tartsd a tested mellett, hacsak nem akarsz grabet vinni a dologba, amihez azért nem árt, ha gyakorolsz egy kicsit.
  3. Vissza a csőbe
    Amikor befejezed a fordulatot és kezdesz visszaesni a csőbe, már látni fogod a leérkezés helyét és normál alapállásban leszel. Érkezéskor szintén maradj alacsonyan, az egyensúly megtartása érdekében.

Köszönet érte:
Kovács Richárdnak

Hirdessen itt!